
25 Σεπ Καλωσορίζοντας την καινούρια σχολική χρονιά
Η καινούρια σχολική χρονιά μας βρίσκει όλους να προετοιμαζόμαστε για την προσαρμογή μας στην καθημερινότητα του χειμώνα μετά από την ανεμελιά και την ξεκούραση του καλοκαιριού.
Γονείς και εκπαιδευτικοί προβληματιζόμαστε για τη νέα σχολική χρονιά.
Θα είναι εύκολη ή δύσκολη η φετινή τάξη; Mήπως είναι δύσκολα τα βιβλία; Τι δραστηριότητες θα κάνουμε φέτος; Μήπως κουραστεί πολύ το παιδί μου; Πόση ώρα χρειάζεται για την καθημερινή του μελέτη, για να μην κουραστεί και αντιδράσει αρνητικά;
Όλα αυτά καθώς και άλλα πολλά είναι ερωτήματα που μας κατακλύζουν και σίγουρα χρειάζεται λεπτομερής διερεύνηση των αναγκών του παιδιού και οργάνωση του ημερήσιου προγράμματός του για την αποδοτικότερη απόδοσή του.
Σύμφωνα με την Margaret Mead (1901-1978)* “Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πώς να σκέφτονται κι όχι τι να σκέφτονται!”.
Δεδομένου ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό, οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψιν μας το ρυθμό με τον οποίο μαθαίνει, το χρόνο που χρειάζεται, για να επεξεργαστεί και να αφομοιώσει τις πληροφορίες και τη νέα γνώση, καθώς και τα χρονικά διαστήματα μέσα στη μέρα που παρουσιάζει κόπωση.
*(Αμερικανίδα διεθνολόγος και ανθρωπολόγος)
Χρήσιμες Συμβουλές για Γονείς
- O ύπνος του παιδιού να είναι επαρκής.
- Η διατροφή του να είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, για να έχει την απαιτούμενη ενέργεια.
- Οι εξωσχολικές δραστηριότητες που κάνει να είναι τόσες, ώστε να μην του στερούν χρόνο για ξεκούραση.
- Ο χρόνος για ξεκούραση μέσα στη μέρα να είναι επαρκής ανάλογα με την ηλικία και την τάξη που φοιτά.
- Ο χρόνος χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών και παιχνιδιών να είναι σύντομος και μικρός σε διάρκεια ανάλογα με την ηλικία του, σύμφωνα με τον κανόνα 3-6-9-12.
- Ενισχύουμε δημιουργικές δραστηριότητες, καθώς και τη σωματική άσκηση.
- Ενισχύουμε την αυτονομία του ως προς τη μελέτη.
- Ο χρόνος της καθημερινής μελέτης είναι καλό να είναι συνεχής με μικρά διαλείμματα.
- Ενισχύουμε τις δυνατότητες του παιδιού και την προσπάθειά του ανεξαρτήτως αποτελέσματος.
- Ενημερωνόμαστε για την επίδοση και τη συμπεριφορά του παιδιού στο σχολείο ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
- Καλό είναι η μελέτη του παιδιού να γίνεται τις πρώτες μεσημεριανές ώρες που είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστο.
- Κάνουμε δημιουργικές δραστηριότητες με το παιδί που δεν αφορούν μόνο τη σχολική μελέτη.
- Ενισχύουμε τη Φιλαναγνωσία.
Όσο δύσκολη κι αν είναι μια μέρα…..
η επόμενη είναι σίγουρα μια διαφορετική μέρα!!!
Η Διεπιστημονική Ομάδα